Gluténmentes házi tészta

Gluténmentes házi tészta

Gluténmentes, fehérjedús házi tészta

Sokan vagyunk gyors égetésű táplálkozási típussal rendelkezők, viszont a tésztákat is imádjuk. Egyik legjobb választás a hüvelyesekből készült tészta, hiszen, ahogy előző bejegyzésemben írtam, a hüvelyesek egyik lábbal fehérjék, másik lábbal szénhidrátok.

Most a tésztát csicseriborsó lisztből készítettem.

Egy viszonylag drágább bio, teljeskiőrlésű,  hiper-szuper lisztet hasznàltam és így a 3 adagnyi tészta 444,00 HUF-ba került + az idő míg eljészítettem de az max 15 perc volt.

Sárgaborsólisztből fele ennyibe kerül. Segíteni próbàlok nektek, tudom mennyien vagytok - beleértve magamat is - tésztásak, viszont hajlamosak vagytok túlzásba esni a gabonákat illetően.


🍝 20 dkg csicseriborsóliszt + 2 tojás + fűszerek
🍝 húsgolyó - pulykahús, hagyma, fűszerek, kevés a fenti lisztből, kókuszzsírban megsütve
🍝natúr krémsajt az @apisfarmandmore -tól felhigítva, zöldfűszerekkel

10 dkg liszthez adok egy tojást, fűszerezem, jól összegyúrom és fél órára hűtőbe teszem pihentetni. Utána vékonyra kinyújtom és olyan formára szeletelem (én pizza szeletelőt használok hozzá) amilyenre éppen kedvem tartja. A múltkor lasagne lapok készültek belőle.

                                        Próbáljátok ki, eddig még senki sem csalódott benne :-)




Tovább
Hüvelyesek

Hüvelyesek

Sárgaborsó lepény, sült répával és rákkal
🥕🦀

A hüvelyesek ...


Egyik lábukkal fehérjék, másik lábukkal szénhidrátok. Magas fehérje, vas- és cinktartalommal rendelkeznek - ahogy a többi fehérjeforrás is, azonban ezek mellett olyan tápanyagokat is tartalmaznak, amelyek a zöldségekre jellemzők, például rostot, folsavat és káliumot.
A valaha végzett legátfogóbb étrend- és ráktanulmány-elemzést az Amerikai Rákkutató Szövetség adta közre. Egyik összefoglaló rákmegelőző javaslatukban az áll, hogy együnk teljeskiőrlésű gabonaféléket és/vagy hüvelyeseket minden étkezésnél. Igen, minden étkezésnél, nem minden nap! A kutatók megfigyelték, hogy a napi babfogyasztás minden 20 grammnyi emelésével 8 százalékkal csökken a korai elhalálozás kockázata.
Dr. Greger a könyvében felteszi joggal a kérdés, hogy akkor miért nem használjuk ki sokkal többen a fiatalságnak ezen kútját? A szélszorulás miatti félelmünk tehet róla?


Egyszerű a kérdése, idézem : "Fingani vagy kifingani?"


Amikor a kutatók megpróbáltak fél bögre babfélét hozzáadni az emberek étrendjéhez, az alanyok többsége nem észlelt semmi ilyesmi tünetet. Azoknak, akiknél pedig gáz termelődött, legalább a 70 %-a számolt be róla, hogy 2-3 hét múlva alábbhagyott. A kutatók ebből azt a következtetést vonták le, hogy az emberek babevéssel kapcsolatos szélszorulási félelme esetleg eltúlzott.


A szélszorulásnak amúgy kettő oka van:
- a lenyelt levegő (előidézhető: rágógumival, rosszul illeszkedő fogsor, cukorkaszopogatás, szívószállal ivás, túl gyors evés, evés közben beszéd, cigarettázás)
- az erjedés a belekben (megemésztetlen cukrok normális bakteriális erjedése a belekben)


A túlzott szélszorulás egyik fő oka tehát a tejtermékek fogyasztása a laktóz nevű tejcukor elégtelen emésztése miatt. Sok esetben miután a tejterméket kivonjuk az étrendből, megszűnik a túlzott szélszorulás. Azok, akik nagyrészt magasabb rosttartalmú növényi élelmiszereket fogyasztanak, hosszú távon többnyire nem tapasztalnak jelentősen fokozottabb gázproblémát. Még ha először fel is fújnak, annyira egészségesek, hogy érdemes kikísérletezni milyen módon tarthatod az étrendedben.

A száraz babfélék többszöri áztatása szódabikarbónás vízben és a főzővíz kiöntése segíthet, fűszerek közül a szegfűszeget, a fahéjat, a fokhagymát, a kurkumát, a borst és a gyömbért hívhatod segítségül gázcsökkentőnek.
Anyagcsere tipizálásnál (mivel az eredeti metódus alapján készítem) is megengedett a hüvelyesek fogyasztása.


Tovább