A belső elválasztású mirigyek / pajzsmirigy

A belső elválasztású mirigyek / pajzsmirigy

Pajzsmirigy típus - amit talán még nem olvastatok 🧐


                                                                                                         🚹🚺🚹🚺🚹


Ennek a tipusnak a legjellegzetesebb tulajdonsága, a túlfeszitett, érzékeny idegrendszer. Ő egy klasszikus ,,versenyló”. 🏇🏼Vékony, szívós, nyugtalan, gyors, mindig ugrásra kész, mindig fülel, figyel, mert minden érzéke nagyon fejlett. A szívverések száma általában 72 felett van, és az idegrendszerére ható legkisebb sokk is heves szívdobogást okoz. A szívverés felgyorsulásával együtt jár a nyál- és a bélben levő mirigyek, a máj, a vesék, és a verejtėkmirigyek fokozott váladéktermelése. A pajzsmirigyműködéssel jellemzett egyén agyműködése igen érdekes. Általában igen sok gondolat kering egyszerre a fejében, és emiatt nehezen koncentrál. Gyakran kimerült, elégedetlen a környezetével, otthonával, barátaival és munkájával. Az erős pajzsmirigyműködés alatt álló nők, főleg, amikor a mirigy még serkentést is kap, gyakran úgy találják, hogy menstruációs ciklusuk lerövidül, néha 28 helyett akár 14 napra. Terhességük 🤰🏼is rövidebb, a 280 nap helyett csak 270 vagy még kevesebb. Újszülötteik 🚼 általàban picik és soványak DE egészségesek. A tejelválasztást a pajzsmirigy szabályozza, így ezen típusú szívós nők a sajátjuk mellett még más bébinek a tudnak tejet juttatni. Az ebbe a csoportba tartozó emberek enyhe álmatlanságban szenvednek , amikor elalszanak 😴🗯 sokat álmodnak, főleg rémálmokat. Ennek ellenére korán és frissen ébrednek, és már végig is gondolták az előttük álló nap teendőit.
Szexuális érzékeik igen fejlettek. Gyakori és gyorsan elért orgazmusukat igen intenziv érzelmek kisérik.

Tovább
A belső elválasztású mirigyek

A belső elválasztású mirigyek

A belső elválasztású mirigyek

Dr. Henry Bieler az 1950-es években felismerte az összefüggést a fogyasztott élelmiszerek és az általuk gyakorolt hatást a 4 hormontermelő mirigyre: mellékvese, pajzsmirigy, agyalapi mirigy és petefészek (kizárólag menstruáló nőknél). Röntgensugarak segítségével megállapította, hogy egyes mirigyek vérellátottsága bizonyos ételek elfogyasztása utána megnőtt. Ezzel egyidejűleg az energiaszint egy rövid időre megemelkedett. A fő mirigy stimulálása az össz energiaszintünk emelkedéséhez vezet, fittebbnek érezzük magunkat, összességében jobban is. Mivel egyre kellemesebben érezzük magunkat, ezáltal preferáljuk azon élelmiszerek fogyasztását, amelyek ezt az energikus állapotot előidézik. Azonban a mirigy a folyamatos stimulálás hatására időről-időre fárad, nem reagál olyan gyorsan, mint korábban. A mi reakciónk pedig, hogy megemeljük a
stimulációt okozó élelmiszerek fogyasztását. A fő mirigyünk ezáltal kevesebb energiát tud termelni, kimerültsége egyre fokozódik. A mirigy
kimerülésével párhuzamosan az energiaszabályozó képessége is megfogyatkozik, míg a súlyunk növekszik. A bevitt élelmiszerből egyre
kevesebb alakul át energiává, ezzel egyidőben pedig egyre többet eszünk. Mindent, ami nem alakul át energiává, zsírként raktározódik. Van, akinél
ez gyorsabban megy, van, akinél lassabban, de mindegyik típus idővel súlygyarapodásra számíthat, amennyiben túl sokat eszik a stimulációt
okozó élelmiszerekből.



Tovább
Csicseriborsó rolád

Csicseriborsó rolád

Csicseriborsó rolád

Találtam egy nagyon jónak tűnő csicseriborsó receptet. Sokáig nem szoktam várni azzal, hogy teszteljem, mert akkor általában nem lesz belőle semmi. Volt is otthon üveges csicseriborsó illetve szinte minden más hozzávaló is. A tölteléken változtattam, mivel pár szál házi kolbász lógott a spejzban, így arra esett a választásom.

Az eredeti receptben 400 gramm főtt csicseriborsó szerepelt, egy apróra összevágott hagyma, egy evőkanál olívaolaj, fűszerek, 4 evőkanál liszt és 2 db tojás. Amit én elrontottam, valószínűleg az lehetett, hogy két db XL-es tojást használtam fel a masszához és nagyon híg lett,  csak nyelte el a lisztet. Szerintem úgy 10 dkg-ot még pluszban hozzá kellett tennem a csicseriborsó lisztből,  mivel én már kikisérleteztem nektek, így az általalam már használhatóbbnak vélt receptet osztom meg veletek.

Hozzávalók:

- 400 gr főtt csicseriborsó

- 1 tojás

- fél apróra vágott hagyma

- őrölt kömény és bors, só

- egy evőkanál olívaolaj

- 5 evőkanál csicseriborsóliszt

- kókuszzsír a sütéshez

- kolbász a töltelékhez (de bármivel tölthetitek)

A liszten kívül a hozzávalókat robotgépbe tettem és összekevertem, majd apránként hozzáadtam a masszához a lisztet, jól összegyúrtam, kinyújtottam (vagyis inkább lapogattam) picivel vastagabbra, mint fél cm. A kolbászból csíkokat, a tésztából pedig akkora darabokat vágtam, amibe be tudtam bugyolálni a kolbászt. Forró kókuszzsírban barnára sütöttem, bébispenóttal tálaltam.

Tovább
5 ok, amiért érdemes rendszeresen ceruzababot enni

5 ok, amiért érdemes rendszeresen ceruzababot enni

Miért együnk ceruzababot?

💚 gazdag folsavban, amely a sejtosztódásért felel. A folsavban gazdag táplálék jó hatással van a várandós nőkre a fogamzást megelőző időszakban és terhesség alatt is 🤰🏼
💚 gazdag K-vitaminban, szintén jó hatással van a várandós nőkre🤰🏼, mivel megakadályozza a magzatnál a velőcső elzáródási rendellenesség kialakulását
💚 gazdag rostokban, megakadályozzák és megszüntetik a székrekedést, az aranyeret és a vastagbél falának előboltosulását
💚 kevés kalóriát tartalmaz (ha valaki számolná)
💚 káliumtartalma miatt segíti a szervezetben a jobb sejttermelést, szabályozza a vérnyomást és megakadályozza a szív- és érrendszeri betegségek kialakulását.

Tovább
Te vajon milyen anyagcsere típus lehetsz?

Te vajon milyen anyagcsere típus lehetsz?

Anyagcsere tipizálás az állatvilágban

Óriáspanda. Jegesmedve. Barna medve.

Mindhárom medve a medvék családjába tartozik, fő táplálkozási forrásuk mégis eltérő. A vadon élő állatok, azzal táplálják szervezetüket, ami rendelkezésükre áll. Náluk nem kell tartani attól, amitől az emberek estében nagyon is, miszerint jelenleg a funkcionális típusunk és nem a genetikailag "örökölt" genotípusunk szerint étkezünk. Az anyagcsere tipizálás során a funkcionális típust állapítjuk meg.

Az emberek esetében ezt több tényező is befolyásolja, legyen szó:

- akár népvándorlásról 🌍 ,

- akár a technológia fejlődésnek köszönhetően előállított porból készíthető ételekről 🥞,

- akár import (ezáltal tartósított, konzervált) élelmiszerekről 🥫, de sorolhatnék ide még számos okot.


A medvék az élőhelyük szerint honos növényeket, állatokat fogyasztják, amik számukra a legtöbb energiát biztosítják, amivel akár a túlélésért is küzdhetnek.

👉
🐼 Az óriáspanda táplálékának 98%-a bambusz 🎋, de jamszgyökér, méz és elenyésző mennyiségben tojás, hal is szerepel az étrendjében.

👉
 
🐾 A jegesmedve fő tápláléka a fóka, általában csak a fókazsírt, a bőrt és a belsőségeket eszi meg, a húst nem.

👉
🐻 A barna medve tipikus mindenevő, megeszik gyakorlatilag mindent, legyen az fű 🌱, gomba 🍄, gyökér, erdei gyümölcs, rovar 🦗, kisemlős 🐿 vagy szarvas 🦌 méretű zsákmány. •••


Ismerős? 🤔 A három fő típus... ❓

Te tudod már melyik “maci típus” vagy❓

Én jegesmedve vagyok. Ha érdekel, hogy én, mint jegesmedve mit eszem, itt nyomonkövetheted 👉 MSO Fitness Instagram oldala

Tovább